Τετάρτη 17 Αυγούστου 2011

αυτοκαταστροφή

Μια μέρα ξεκίνησε ένας σκορπιός να κάνει το γύρο του κόσμου.
Κατά το μεσημέρι συνάντησε μπροστά του ένα βαθύ ποτάμι.
Σκεφτόταν πως να βρει ένα τρόπο να το περάσει, όταν είδε δίπλα στην όχθη ένα βάτραχο.
- Φίλε μου βάτραχε, του είπε, μήπως μπορείς να με περάσεις απέναντι;
Ο βάτραχος το σκέφτηκε και του απάντησε προβληματισμένος:
- Κοίταξε, ευχαρίστως θα σε περνούσα απέναντι, αλλά φοβάμαι πως θα με τσιμπήσεις με το κεντρί σου και θα πεθάνω.
-Θα ήμουν τρελός να κάνω κάτι τέτοιο, του απάντησε ο σκορπιός.
Αν το έκανα τότε θα πνιγόμουν και εγώ. Θα ήταν καθαρή αυτοκτονία.
Πείστηκε έτσι ο βάτραχος και τον φόρτωσε στην πλάτη του να τον πάει απέναντι. Μετά από λίγη ώρα και ενώ βρισκότανε στη μέση του ποταμιού, ξαφνικά γυρίζει ο σκορπιός και τον τσιμπάει με το κεντρί του θανάσιμα.
Ξεψυχώντας και καθώς άρχισε να βυθίζεται στο νερό ο βάτραχος με φωνή γεμάτη απορία τον ρώτησε:
-Μα γιατί το έκανες αυτό; Δεν καταλαβαίνεις πως θα πεθάνεις και συ τώρα;
Ο σκορπιός τον κοίταξε στα μάτια και του είπε με θλιμμένη φωνή:
- Το ξέρω φίλε μου, αλλά δεν μπορούσα να κάνω αλλιώς…
Είναι δυστυχώς στη φύση μου ...

3 σχόλια:

  1. Το ηθικό δίδαγμα,κατα τη γνώμη μου,θα μπορούσε να είναι το εξής:

    Η φύση κάποιων ανθρώπων δεν αλλάζει. Όσο θα υπάρχουν οι αφελείς κι ευκολόπιστοι, πάντα θα υπάρχουν οι άλλοι που θα τους εκμεταλλεύονται και θα τους παρασύρουν στο βυθό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλησπέρα,
    Διαβάζοντας την ιστοριούλα και μετά το σχόλιο της κ. Ευδοξίας από πάνω δυσκολεύτικα να κατανοήσω το ηθικό δίδαγμα. Διαφωνώ με την πρόταση ότι η φύση των ανθρώπων δεν αλλάζει και δεν θέλω να πιστεύω ότι ισχύει και η συνέχεια του σχολίου της. Η δική μου γνώμη αν κρίνω και από τον τίτλο της ιστορίας είναι ότι οι άνθρωποι πιστεύοντας ότι δεν μπορούν να αλλάξουν τον χαρακτήρα(πχ η φράση που πολλοί χρηστιμοποιούν "ετσι είμαι εγώ και δεν μπορώ να κάνω αλλιώς") και τους τρόπους τους οδηγούνται σε λάθος πράξεις και προκαλούν οι ίδιοι κακό στον εαυτό τους. Θα ήθελα να ακούσω και την γνώμη άλλων. Ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σε εναν κοσμο αιτιοκρατιας, η ορθολογικη νοηση/σκεψη ειναι ανεπαρκης.
    Καθε εμφανως λογικη συμφωνια θα καταπατηθει αν δεν ειναι συμφωνη με τα πραγματικα, ασυναισθητα/ασυνειδητα, κινητρα/ενστικτα των συμμετεχοντων...
    (π.χ.: γαμος..,λυκοφιλια..,κλπ.)

    ΑπάντησηΔιαγραφή