Ένα από τα μεγαλύτερα λάθη που
κάνουν οι επιχειρήσεις σε περιόδους ύφεσης, είναι να χαμηλώσουν την ποιότητα
των προσφερόμενων προϊόντων ή υπηρεσιών, προκειμένου να ρίξουν το
κόστος και να διατηρήσουν το ίδιο περιθώριο κέρδους με χαμηλότερες τιμές
πώλησης. Τελικά αυτό γυρίζει μπούμερανγκ, όπως ορθά μας περιγράφει η
παρακάτω ιστορία.
Ένας αγρότης πουλούσε
πορτοκάλια σε έναν επαρχιακό δρόμο. Ήταν αγράμματος,
οπότε ποτέ δεν διάβαζε εφημερίδες, αλλά ούτε άκουγε ειδήσεις. Έστησε
πάγκους σε κάποια σημεία κατά μήκος του δρόμου και περνούσε όλη τη
μέρα διαλαλώντας πόσο καλό ήταν το εμπόρευμα του.
Ο κόσμος αγόραζε τα
πορτοκάλια και η δουλειά του πήγαινε πολύ καλά . Με τα χρήματα που
κέρδισε, δημιούργησε περισσότερα σημεία πώλησης στο
δρόμο και ξεκίνησε να πουλάει περισσότερα φρούτα. Η
επιχείρηση του αναπτυσσόταν με ταχείς ρυθμούς, μέχρι που μια μέρα ο γιος
του - ο οποίος είχε σπουδάσει οικονομικά και είχε παραστάσεις
από μεγάλη πόλη – τον ρώτησε:
Πατέρα, δεν ξέρεις ότι
ο κόσμος περνάει πολύ δύσκολες ώρες;
Η οικονομία της
χώρας είναι σε άθλια κατάσταση!
Ο αγρότης ανησύχησε
από αυτό που άκουσε και αμέσως μείωσε τον αριθμό των σημείων πώλησης
και άρχισε να πουλάει φρούτα κατώτερης ποιότητας, έτσι
ώστε να είναι φθηνότερα.
Οι πωλήσεις
έπεσαν αμέσως.
«Ο γιος μου έχει δίκιο»,
σκέφτηκε.
«Οι καιροί είναι πολύ
δύσκολοι»
ΠΗΓΉ: Paulo Coelho.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου